logo
امروز : دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۰
[ شناسه خبر : ۴۱۳۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

فالوورت را زمین بگذار

-فالوورت-را-زمین-بگذار
تقریباً بیش‌تر ادمین‌ها بدون اینکه اطلاعاتی داشته باشند کارشناس و تحلیل‌گر جنگ شده‌اند و هر حرکت یا اقدام و تصمیم را به جنگ و اینکه رژیم صهیونیستی در حال حمله و عملیات است، ارتباط می‌دهند و در سطح گسترده بازنشر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ در روزهایی که مردم به حد کافی در تنش، استرس و اضطراب هستند، ما را چه شده که به‌خاطر جذب 10 مخاطب بیش‌تر، حاضریم هر خبری را کار کنیم و آن را نشر دهیم. 

بیشتر بخوانید

تقریباً بیشتر ادمین‌ها بدون اینکه اطلاعاتی داشته باشند کارشناس و تحلیل‌گر جنگ شده‌اند و هر حرکت یا اقدام و تصمیم و... را به جنگ و اینکه رژیم صهیونیستی در حال حمله و عملیات است، ارتباط می‌دهند و در سطح گسترده بازنشر می‌کنند. 

غافل از اینکه چنین فضایی تبعات روانی خوبی ندارد. در اینکه کشور و منطقه در شرایط خاصی است و هر چیزی قابل‌ پیش‌بینی است شکی نیست. اما این دلیل نمی‌شود که یک عده بنشینند و از همه چیز و رخدادی برداشت جنگی و شک و شبهه بسازند.

حاج‌قاسم حدود ۲۲ سال فرمانده سپاه قدس بود؛ ولی تا اواخر زندگی پر برکت‌شان بیش‌تر مردم آشنایی با ایشان و محل فعالیت‌شان نداشتند؛ ولی حالا اگر سردار قاآنی سه چهار روزی در منظر عمومی حاضر نشوند پیج‌های زود و فیک که از قضا با عنوان‌های جبهه مقاومت، سپاه قدس و... فعالیت دارند، شروع خواهند کرد به حادثه‌سازی و شهادت.

انتشار این نوع اخبار علاوه بر تلاش برای جذب ممبر یا فالوور روی دیگری هم دارد و آن هم عادی‌سازی ترور در اذهان است. چه ترور جسمی و چه ترور شخصیتی.

وقتی ذهن و روان ما روزانه اخبار ترور چندین مسئول را می‌شنود حتی اگر کذب هم باشد، تاثیر خود را خواهد گذاشت و اگر خدایی نکرده حادثه‌ای هم در آینده اتفاق بیفتد در ذهن مخاطب عادی‌سازی خواهد شد.

به قول یکی از اساتید این روزها و شب‌ها، هر چه دیدید، در دل خود نگه دارید، هر چه شنیدید را به‌سادگی منتشر نکنید. دشمن همه این مسائل و موارد را می‌بیند و استاد از کاه کوه ساختن است. بر خلاف کشور ما که کسی رسانه را به‌‌درستی نمی‌شناسد، آن‌ها هزینه هنگفتی در این زمینه کرده و می‌کنند و بسیاری از اساتید روان‌شناسی خبر را به خدمت گرفته‌اند تا فضا را به دست بگیرند.

در کشور ما نه قانون درست‌ و حسابی در مورد اخبار زرد و فیک هست و نه برخوردی جدی با منتشرکنندگان اخبار دروغ و صدالبته اعتقاد نداشتن بسیاری از مسئولان و حتی بعضی از فرماندهان به رسانه و عملیات روانی.

کانال نسرا/ رضا نورزاد

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر